Så fungerar det
Mixboxen har inga säljkrav.
När ni bestämt att ni vill starta utser ni en Kontaktperson som kommer vara länken mellan er och Mixboxen. (Observera att kontaktpersonen måste vara 18 år fyllda).
Hör av er till oss när ni önskar starta så ordnar vi med ”Återförsäljar-avtal” till Kontaktpersonen samt går igenom försäljningsperiod.
Vi sänder över allt material ni behöver för att genomföra försäljningen. Kataloger och beställningslistor, en till varje säljare (fler om man så önskar). Vanligt är att man säljer under 3-4 veckor.
Kontaktpersonen får en länk till ett formulär som ska förmedlas till alla som säljer. Var och en lägger in sin totala beställning och formuläret stänger vald onsdag kl 24.00. Kontaktpersonen kan följa alla beställningar som läggs in. Torsdag förmiddag skickas en sammanställning till kontaktpersonen.
Leverans inom Stockholm körs av oss, övriga leveranser av DHL.
Alla säljare levererar sina sålda produkter och tar betalt.
Mixboxens faktura betalas och ni behåller mellanskillnaden, smidigt och enkelt. Betalningsvillkor 20 dagar.
Tips är att sätta upp ett mål för hur mycket ni vill samla in och göra upp en plan för att lyckas med försäljningen. Jättebra om ni tillsammans pratar om vilket mål ni har med er försäljning. Man kanske vill sätta säljkrav för att på så sätt få lite mer go i försäljningen och tjäna mer pengar. Läs gärna mer om vår BONUS.
Sälj till vänner och bekanta
Om ni vill så kommer vi gärna ut till er innan ni drar igång er försäljning och visar alla produkter (gäller Stockholm). Det har visat sig vara mycket uppskattat.
Man visar katalogen för vänner, bekanta, grannar, mammas och pappas arbetsplats etc. (Mycket bra att informera om att många av våra produkter är billigare än ute i butik).
Länk till Katalogen på vår hemsida kan ni också skicka till era kontakter. Använd er gärna av sociala medier ex Facebook.
Beställning till Mixboxen
Kontaktpersonen får en länk till vårt beställningsformulär som ska förmedlas till alla som säljer. Var och en lägger in sin totala beställning och formuläret stänger vald onsdag kl 24.00. Kontaktpersonen kan följa alla beställningar som läggs in. Torsdag förmiddag skickas en sammanställning till kontaktpersonen.
Leverans och betalning
Alla varor levereras till Kontaktpersonen efter ungefär 2 veckor (eller av Kontaktpersonen annan angiven leveransadress). Vi kan exempelvis komma ut till en träning. Leveranser till Stockholm packas per säljare, så det är bara att lämna ut (frakt Stockholm 150 kr). Säljarna levererar ut de beställda produkterna och tar betalt. Mixboxens faktura betalas och ni behåller mellanskillnaden, er förtjänst.
Utanför Stockholm sker leverans med DHL (packas inte per säljare). Frakt tillkommer. Fraktfritt vid beställning av 250 produkter eller mer.
En hel försäljningsomgång brukar ta ungefär 5-8 veckor.

Frågor & svar
Måste man vara visst antal personer som säljer?
Nej.
Om jag vill se produkterna innan vi startar en försäljning?
Det går utmärkt om ni bor i Stockholm. Vi kan komma ut på ett föräldramöte, en träning eller liknande och visa alla produkter. Har visat sig vara väldigt uppskattat.
Bor ni i övriga Sverige går det jättebra att sälja utan att ha sett alla produkter.
Det är starka varumärken, kanonbra produkter och en väldigt bra och tydlig katalog så det kommer gå precis lika bra.
Är det dyrare produkter i Mixboxen än i butik?
Nej.
Många av Mixboxens produkter är billigare hos Mixboxen än ute i butik plus att 50 kr går till lagkassan, alt 75 kr.
Om man ångrar sitt köp?
Inga problem.
Läs mer under Ångra/Byta/Reklamera.