Så fungerar det

Mixboxen har inga säljkrav. 

När ni bestämt att ni vill starta utser ni en Kontaktperson som kommer vara länken mellan er och Mixboxen. (Observera att kontaktpersonen måste vara 18 år fyllda).

Hör av er till oss när ni önskar starta så ordnar vi med ”Återförsäljar-avtal” till Kontaktpersonen samt går igenom försäljningsperiod.

Vi sänder över allt material ni behöver för att genomföra försäljningen. Kataloger och beställningslistor, en till varje säljare (fler om man så önskar). Vanligt är att man säljer under 3-4 veckor.

Kontaktpersonen får en länk till ett formulär som ska förmedlas till alla som säljer. Var och en lägger in sin totala beställning och formuläret stänger vald söndag kl 24.00. Kontaktpersonen kan följa alla beställningar som läggs in. Måndag förmiddag skickas en sammanställning till kontaktpersonen.

Leverans inom Stockholm körs av oss, övriga leveranser av DHL.

Alla säljare levererar sina sålda produkter och tar betalt.

Mixboxens faktura betalas och ni behåller mellanskillnaden, smidigt och enkelt. Betalningsvillkor 20 dagar.

 

Tips är att sätta upp ett mål för hur mycket ni vill samla in och göra upp en plan för att lyckas med försäljningen. Jättebra om ni tillsammans pratar om vilket mål ni har med er försäljning.  Man kanske vill sätta säljkrav för att på så sätt få lite mer go i försäljningen och tjäna mer pengar. Läs gärna mer om vår BONUS.

 

 

Sälj till vänner och bekanta

Om ni vill så kommer vi gärna ut till er innan ni drar igång er försäljning och visar alla produkter (gäller Stockholm). Det har visat sig vara mycket uppskattat.

Man visar katalogen för vänner, bekanta, grannar, mammas och pappas arbetsplats etc. (Mycket bra att informera om att många av våra produkter är billigare än ute i butik).

Ni får en länk till Katalogen på vår hemsida som ni kan skicka till era kontakter. Katalog i pdf-format får ni också som går utmärkt att skicka. Använd er gärna av sociala medier ex Facebook. Beställnings-blanketten fylls i av de som önskar beställa.

Beställning till Mixboxen

Kontaktpersonen får en länk till ett formulär som ska förmedlas till alla som säljer. Var och en lägger in sin totala beställning och formuläret stänger vald söndag kl 24.00. Kontaktpersonen kan följa alla beställningar som läggs in. Måndag förmiddag skickas en sammanställning till kontaktpersonen.

Leverans och betalning

Alla varor levereras till Kontaktpersonen efter ungefär 2 veckor (eller av Kontaktpersonen annan angiven leveransadress). Vi kan exempelvis komma ut till en träning. Leveranser till Stockholm packas per säljare, så det är bara att lämna ut (frakt Stockholm 150 kr). Säljarna levererar ut de beställda produkterna och tar betalt. Mixboxens faktura betalas och ni behåller mellanskillnaden, er förtjänst.

Utanför Stockholm sker leverans med DHL (packas inte per säljare). Frakt tillkommer. Fraktfritt vid beställning av 250 produkter eller mer.

En hel försäljningsomgång brukar ta ungefär 5-8 veckor.

 

Frågor & svar